Veelgestelde vragen

vóór inschrijving

Wanneer krijg ik te horen of er een plaats beschikbaar is voor mijn kind?

Zodra er een plek vrij komt laten wij dit telefonisch weten. Wij streven ernaar u uiterlijk twee maanden voor de gewenste ingangsdatum een plaats aan te kunnen bieden. Dit lukt niet altijd, u hoeft dan niet in te gaan op het aanbod en kunt verder in de wacht blijven staan.

Ik heb een aanbieding voor opvang geweigerd, kom ik nu onderaan de wachtlijst?

Nee, uw aanvankelijke inschrijfdatum wordt behouden totdat wij uw gewenste dagen voor opvang hebben kunnen realiseren. Wij kunnen u echter geen garantie geven dat we u op korte termijn weer een plaats aan kunnen bieden.

Mijn kind staat op de wachtlijst, maar ik zou de inschrijfgegevens graag aan willen passen, kan dat?

Als u bij nader inzien voor andere of meerdere dagen kiest kunt u dit altijd veranderen. U kunt dit per e-mail of telefonisch doorgeven. Vermeld hierbij de naam van uw kind, uw inschrijfnummer en als mogelijk de maand per wanneer u een plek zou willen.

Voordat ik besluit mij in te schrijven zou ik graag een bezoek brengen aan Dromelot, kan dat?

Dit is uiteraard mogelijk. Wij verzoeken u van tevoren contact met ons op te nemen: tel. 020-6129035.

Is er een wenperiode alvorens mijn kind start op het kinderverblijf?

Ja, wij hanteren een opbouw in het wenschema. Dit is van groot belang om het kind goed te laten wennen. Voor ingang van het contract komt het kind op de eerste dag van 9.30 uur tot 11.00 uur samen met een ouder; op de tweede dag van 9.30 uur tot 11.30 uur waarvan het één uur lang alleen achter blijft op de groep. Met ingang van het contract komt het kind op de derde dag van 9.00 uur tot 13.00 uur en op de vierde dag verzoeken wij ouders kinderen tussen 15.00 uur en 16.00 uur op te halen. Een en ander gaat in overleg met de ouders.

Hoe betaal ik de maandelijkse kosten voor kinderopvang?

Betaling vindt maandelijks plaats via automatische incasso. Maandelijks incasseren wij tussen de 15e en 25ste van de betreffende opvangmaand het verschuldigde bedrag van uw rekening. U ontvangt maandelijks een factuur per e-mail. De belastingdienst keert de kinderopvangtoeslag maandelijks vooruit uit. Op de 20ste van de maand ontvangt u de kinderopvangtoeslag voor de daaropvolgende maand.

Zijn voeding en luiers inbegrepen bij de prijs?

Ja, ook als het om dieetvoeding of specifieke voedingswensen gaat. Wij hebben ervaring met diverse soorten diëten (glutenvrij,  koemelkvrij, notenvrij). Borstvoeding kunt u uiteraard meegeven. In overleg met de pedagogisch medewerksters is het ook mogelijk om uw baby zelf te komen voeden.

Luiers hoeft u niet extra te betalen of zelf mee te nemen. Wij gebruiken biologisch afbreekbare luiers.

 

 

geplaatste kinderen

Ontvang ik een jaaropgave?

Ja, de jaaropgave, het overzicht van alle betalingen van het afgelopen jaar, ontvangt u op verzoek bij DebiCare (het bedrijf dat de facturering voor Dromelot doet).

Als wij op vakantie gaan, moet ik dan toch doorbetalen voor opvang?

Ja, wij hanteren een maandtarief en er is geen mogelijkheid voor restitutie van de kosten.

Tussen Kerstavond en Nieuwjaar is Dromelot gesloten, betalen wij hiervoor?

Deze week word niet in rekening gebracht. De uurprijs word omgerekend zo dat de kosten weliswaar elke maand even hoog zijn, de vrije week is echter verrekend over het jaar.

Waar moet ik aan denken bij een traktatie (verjaardag/afscheid) voor mijn kind?

Een traktatie mag simpel zijn denk aan speciaal fruit of doosjes met rozijnen. Een traktatie moet in ieder geval zonder toegevoegde suikers (riet-/bietsuiker) zijn en vegetarisch. Wij verzoeken ouders bij voorkeur een biologische traktatie mee te nemen.

Is er een opzegtermijn?

De contracten lopen automatisch op de vierde verjaardag van het betreffende kind af. Als een contract eerder (evt. gedeeltelijk) wordt opgezegd dan hanteren wij een opzegtermijn van twee maanden vóór de eerste van de maand. Bij de overeenkomst ontvangen ouders algemene voorwaarden waarin dit is geregeld.